הטרדה מינית כלפי גברים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

נשים רבות בחברה המודרנית של היום סובלות לא פעם מהטרדות מיניות מצד גברים, ולו הקטנות ביותר. אנו נוטים לחשוב שרק המין הנשי סובל מכך, מכיוון שהמקרים של ההטרדות הם רבים מאוד, אולם לא נכון הוא הדבר. גם גברים סובלים מהטרדות מיניות מצד נשים ומצד גברים, אך לא מרבים לדווח על כך לגורמים מטפלים או לרשויות.

ישנה סברה שגברים רואים בעצם הטרדה מינית כלפיהם מצד נשים מחמאה מסוימת ולכן הם לא מדווחים על כך, או שפשוט הם מלאי בושה כדי להודות שהם עברו הטרדה מן הסוג הזה. כך נוצר מצב שתלונות אודות הטרדות מיניות אשר מופנות כלפי גברים מגיעות פחות לידיעת הציבור מאשר ההטרדות כלפי נשים.

הטרדה מינית מהי?

הטרדה מינית זו התנהגות בדרך לא מקובלת בה המטריד גורם למוטרד אי נעימות על רקע מיניות. התנהגות זו לא נעימה (בלשון המעטה) למוטרד וגורמת לו להטרדות בכל המובנים. גם נשים וגם גברים סובלים מהטרדות מיניות מסוגים שונים כגון הטרדות מיניות מילוליות אשר טומנות בחובן אופי מיני, נשיקה, מגע גופני, ובמקרים קיצוניים אפילו כפייה של מגע מיני על ידי הפעלת כוח פיזי (אונס) מצד המטריד.

הטרדה מינית יכולה להיות אקראית- חיכוך באדם אחר ברחוב או בנסיעה בתחבורה ציבורית, או שהיא יכולה להיות הטרדה שיטתית- על ידי מעסיק, על ידי מורה או על ידי כל סמכות אחרת לצורך יצירת סיטואציות שונות. בכל מקרה של הטרדה מינית, המוטרדים אינם רוצים בכך, חווים אותה כדבר שלילי, מאיים, פוגע, מערער וכדומה.

גבר חווה הטרדה מינית

בכל שנה עוברים מאות גברים הטרדות מיניות, אך מתביישים לדווח ולבקש עזרה. אותם גברים גם לא ידווחו לעולם והסוד יישאר עמם לעד. 15% עד 20% מהגברים (אחד מתוך שבע) חוו הטרדה מינית בשלב כלשהו בחייהם. גברים פונים מעט מאוד לקבלת סיוע נפשי, אך גם אלו שכן פונים נשארים לרוב בלי מענה למצוקות. גבר שחווה הטרדה מינית מקבל זאת כאירוע טראומטי, בדיוק כפי שמקבלת אותו אישה שהוטרדה. הטרדות מיניות קשות כלפי גברים, כמו מעשי אונס, מתקבלים על ידי המוטרדים כתחושת נטישה, בדידות והאשמה עצמית בקרות האונס.

נשים מטרידות מינית גברים

הטרדה מינית כלפי גברים מצד נשים מגיעה באופנים שונים מההטרדה המינית כלפי נשים המגיעה מצד גברים. ישנם מקרים של נשים שמטרידות גברים מבחינה מינית על ידי הופעה חיצונית פרובוקטיבית וחושפנית ועל ידי התנהגות בינאישית שמרמזת על מיניות. נשים אלו משדרות לגברים בקשות להתייחסות למיניות שלהן, כאשר מאחורי הבקשות הללו עומדת הצהרה סמויה שהן רוצות לפתות את הגברים ולגרות אותם מבחינה מינית.

ברוב מקרי ההטרדות המיניות כלפי גברים, נשים לא נוטות לשלוח ידיים לאיברים האינטימיים של גברים שהן אינן מכירות. נשים אלה בוחרות לרמוז על מגע מיני על ידי הבעות פנים, טון דיבור וכדומה. במקרים כאלה בהם הפיתוי מגיע על ידי שפת גוף והופעה חיצונית, אין אפשרות של ממש לטעון שהנשים כפו התנהגות מינית על הגברים, מכיוון שזכות הבחירה היא בידיהם.

גברים מטרידים מינית גברים

הטרדה מינית כלפי גברים המגיעה מצד גברים אחרים נחשבת לנפוצה ביותר כיום. גברים הם בדרך כלל בעלי כוח פיזי רב יותר מאשר נשים, והם מרשים לעצמם להטריד מינית גברים שנראים בעיניהם כחלשים או שהם צעירים מהם. מרבית הגברים המטרידים גברים אלה הם בחורים צעירים, אולם יש ביניהם גם מבוגרים, כאשר מרבית ההטרדות באות לידי ביטוי באלימות מינית כמו מישוש האיברים האינטימיים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו