מהי הטרדה מינית במשפחה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רבים חושבים כי הטרדה מינית מתרחשת רק במקומות עבודה, או במקומות אחרים בהם ישנו גורם סמכות המנצל את מעמדו, בכדי להטריד אדם מסוים. עם זאת, לעיתים קרובות מאוד מתרחשת גם הטרדה מינית במשפחה.

הטרדה מינית מכילה בתוכה קשת של עבירות מיניות שונות, אבל מתבססת על כך שהמטריד עושה דבר מה או מתבטא באופן מיני, שאינו הולם ואינו מקובל על המוטרד. לעיתים הוא אף כופה על המוטרד את הנעשה, בכדי להגיע לסיפוק. במרבית המקרים, תלונות על הטרדה מינית נעשות על ידי נשים. עם זאת, ההטרדה יכולה להיות על כל אחד, בין אם מדובר על גבר או אישה ובין אם מדובר על קטינים.

הטרדה מינית במשפחה – הגדרה רחבה

כאשר מדווחים על מקרים של תקיפה מינית במשפחה, לרוב מתייחסים אליהם כאל מקרי גילוי עריות. מקרים אלו מתייחסים אל תקיפות הכוללות לרוב אונס ומעשי סדום. כאשר אחד מבני המשפחה הגרעינית, כלומר, אחד ההורים או אחד האחים, מתייחס באופן מיני ומתבטא באופן שאינו הולם, אז מדובר על הטרדה מינית במשפחה. כמובן, שזה מתייחס גם לביטויים לא מקובלים על ידי אחד מבני המשפחה הרחוקה.

הטרדה מינית במשפחה מתייחסת גם לביצוע מעשים מגונים, מעשי סחיטה מינית באיומים, השפלות חוזרות ונשנות בהקשר אל מין או נטיות מיניות וכן, הצעות בעלות אופי מיני. עם זאת, לעיתים קרובות, מקרי הטרדה מינית נכנסים לאזור האפור, שכן לא בדיוק ניתן לדעת האם אכן מדובר בהטרדה מינית או לא.

קורבנות רבים אף אומרים לעצמם כי סביר להניח כי הגזימו, והנם מגיבים באופן מוקצן מדי, יחסית למה שקרה באמת. למרות תחושות טבעיות אלו, במידה ואתם חשים כי נעשה לכם מעשה בעל אופי מטריד, מרבית הסיכויים כי אכן מדובר בהטרדה מינית וכי אין זו הגזמה כלל.

דוגמאות להטרדה מינית במשפחה

כאשר ישנו גילוי עריות, המעשה הנו ההוכחה הניצחת לכך שנעשתה עבירת מין. עם זאת, כאשר אחד ההורים מעיר הערות בעלות אופי מיני, אז מדובר על הטרדה מינית במשפחה, וגם זו עבירת מין מובהקת. לדוגמא, כאשר האב אומר לבתו כי יש לה שדיים מאוד יפים ומושכים, או כשהאם מעירה לבנה כי המכנסיים שלו מאוד מדגישים את הטוסיק החטוב שלו, או אז מדובר על הטרדה מינית במשפחה.

מקרים אלו אף יכולים להתרחש בין בני דודים או בהתייחסות של אחד הדודים אל אחייניו. במקרה זה, הטרדה מינית במשפחה יכולה להתרחש בהתבטאויות מילוליות בלבד, כגון כאשר הדוד לא מפסיק להחמיא לאחייניתו על הרגליים היפות שלה, גם כאשר זו ביקשה ממנו להפסיק.

הטרדה מינית במשפחה יכולה להתרחש גם כאשר מתקיימים מעשים תמימים לכאורה של גילוי מיני בין שני בני דודים. מעשים אלו הנם מעשים מגונים לכל דבר, שכן הקורבן לא היה מודע או מודעת להשלכות המעשה ולאופי המיני שלו.

דרכי התמודדות

הטרדה מינית במשפחה יכולה לפגוע רבות בקורבן. זאת מאחר והפגיעה נעשית במסגרת שאמורה להיות הבטוחה והמגנה ביותר. כמובן שלא ניתן למחוק את השפעות המעשה, אולם כן ניתן לטפל באופן נפשי – טיפול פסיכולוגי או פסיכיאטרי.

כמו כן, יש להתלונן על מעשי הטרדה מינית במשפחה במשטרה, בכדי שהמטרידים יקבלו את העונש המגיע להם על פי חוק. מעבר לכך, במידה והתקיימה פגיעה פיזית בקורבן, והוא נפצע או נחבל, יש להעבירו לבית חולים או מרפאה, בכדי לקבל את הטיפול הנדרש.

לסיכום, ניתן לראות כי ישנם מקרים רבים של הטרדה מינית במשפחה, בהם הקורבן מוטרד ונפגע מאחד מבני משפחתו. באמצעות מודעות, טיפול והגשת תלונות, לא רק שהקורבנות יבינו כי לא הייתה זו אשמתם, התופעה השלילית הזו תמוגר ותדעך.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו