איך לקיים מערכת יחסים זוגית לאחר הטרדה או פגיעה מינית?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פגיעה או הטרדה מינית אינם קשורים לסקס. זהו סיפור על שליטה ופשע לכל דבר אשר באמצעותו משהו נלקח ללא הסכמה.

אנשים רבים חווים קשיים במערכות היחסים שלהם באופן כללי ונורמלי, אך אישה שעברה הטרדה או פגיעה מינית חווה קשיים נוספים. לכן, על בן הזוג להיות אדם סבלני ומיוחד, ובעיקר חבר. לא כל הנשים תגבנה לפגיעה מינית באותו האופן.

למעשה, בעוד שמספר נשים עלולות לחוות תגובות מיידיות, יתכן שאצל אחרות תתעכב התגובה. בנוסף, בעוד שנשים רבות תדווחנה על תחושת הלם, בלבול, חרדה או חוסר תחושה זמן קצר לאחר הפגיעה, נשים אחרות חוות תחושות הכחשה וחוסר הכרה באופן מלא באירוע, או המעטה בעוצמת המקרה. לכן, על בן הזוג של אישה אשר עברה הטרדה או פגיעה מינית להיות קשוב להתנהגותה ולתמוך בה באופן מלא.

קשיי התמודדות לאחר פגיעה מינית

תגובות נפוצות לאחר האירוע עשויות לכלול חוויית "פלאשבקים" וסיוטים. בנוסף, האישה עלולה לחוות קשיי הירדמות, חוסר תיאבון, בושה, אשמה, דיכאון, קשיי ריכוז, חרדת יתר, הזעה ועצבנות באופן כללי אפילו מדברים קטנים. תסמינים אלו עלולים להיות לעיתים כה חמורים, עד כי האישה מגלה כי היא אינה מסוגלת לשוב לניהול חיים תקינים. היא מתנהגת כאילו היא נמצאת במצב של מלחמה או מנוסה ללא אפשרות חילוץ. היא חשה רדומה ומנותקת. העולם נראה לה מוזר ולא מציאותי. כמו בחלום.

אישה שנפגעה מינית, עשויה להימנע מכל דבר אשר עלול להזכיר לה את האפשרות להיפגע שוב, ובכלל זה יתכן שתימנע מפעילות מינית עם בן זוגה. יתכן שתגובה זאת תהיה באופן מודע או שאינו מודע. כתוצאה מכך, היא עשויה לסרב לבלות במקומות מסוימים ולעסוק בפעילויות מסוימות. היא תשקע במחשבות וברגשות, ותזדקק לכל התמיכה הרגשית והפיזית אשר בן זוגה יוכל לספק לה על מנת להתמודד בהצלחה ככל הניתן עם האירוע.

כיצד יכול בן הזוג לסייע?

בני זוג רבים עשויים להיות תומכים נפלאים באופן של הקשבה, מתן אמון, והענקת האפשרות לבת הזוג לבצע את בחירותיה.

הדרך להתמודד ביחד עם הקשיים מורכבת מהצעדים הבאים:

  • להבין מהי פגיעה או הטרדה מינית
  • לדעת למה לצפות מבת הזוג לאחר הפגיעה המינית
  • להכיר ברגשותיה ולקבל אותם
  • להכיר ברגשות בן הזוג התומך ולהתמודד עימם
  • לתקשר באופן של חמלה והבנה
  • לאפשר לה לקבל החלטות בעצמה על מנת להשיב לה את השליטה על חייה
  • לגרום לה לדעת שהיא אהובה
  • להקשיב לה כשהיא משחזרת את האירוע ולתמוך בה
  • לגרום לה להבין שבן הזוג יהיה שם בכל עת שתזדקק לו

אתגר ניהול מערכת יחסים בריאה לאחר פגיעה מינית

עבור חלק מהנשים, התהליך של כניסה למערכת יחסים חדשה, או המשך ניהול חיי זוגיות לאחר פגיעה או הטרדה מינית, עשוי לעבור באופן חלק. אך עבור אחרות, מדובר במטען רגשי רחב של רגשות, כמו הכמיהה להיות נאהבת, אשר מעורבת עם חוסר ודאות, חרדה, פחד ואפילו פאניקה. אישה שנפגעה מינית בדרך כלל חשה שהיא אינה ראויה או פגומה.

יש נשים אשר יעדיפו להתנזר מחיי מין או זוגיות גם לאחר קבלת ייעוץ מקצועי. קיימת תחושה של קושי בניהול יחסים אינטימיים מבחינה מינית, רגשית או שניהם. הן נוטות לחוש כאובייקט מיני ולא כבת זוג אהובה.

בן הזוג לומד להיות זהיר מאוד שלא לומר דברים פוגעים וחסרי מחשבה במהלך ויכוח. הוא לומד לא לפלרטט עם אחרות, גם לא באופן תמים ולא מזיק, ושומר על בטיחותה וכבודה של בת זוגו, לשם שלמות מערכת היחסים.

לעיתים קרובות האישה שנפגעה או הוטרדה מינית, מאבדת אמון באינטואיציה שלה, ולוקח לה זמן לסמוך שוב על עצמה או על אחרים. זהו תהליך הדרגתי, אך ניתן לביצוע. על בן הזוג לסייע לה לסמוך על עצמה באופן מלא יותר, לגרום לה לחוש בטוחה, מועצמת, ויותר מכל, נאהבת.

אהבה, אמון ואינטימיות הם זכות טבעית לכל אדם. אין לאפשר לאדם אחר להפר או לעכב את הזכות הבסיסית לאהוב ולהיות נאהב.

בנוסף, האישה ובן זוגה יכולים להעזר בתחומי הסיוע השונים המוצעים לנפגעי תקיפה מינית כמו סיוע נפשי, סיוע רפואי וסיוע משפטי.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו